środa, 13 czerwca 2012

Truskawkowo-kolorowo

Ciasto z truskawkami
(autorski przepis mój i mamusi)
  • 400g masła
  • 2,5 szklanki mąki pszennej
  • 2 szklanki cukru
  • szklanka mleka
  • 4 łyżeczki proszku do pieczenia
  • 7 jajek
  • (opcjonalnie kakao)
  • TRUSKAWKI
Oddziel żółtka od białek. Żółtka ucieraj z miękkim masłem, mąką, cukrem (najlepiej pudrem-dobrze też dodać jakiegoś aromatu) i proszkiem do pieczenia. Białka ubij na sztywną pianę i delikatnie dodaj do masy. Powstałe ciasto wlać do formy i wstawić do nagrzanego piekarnika (ja używam 180 C). Piec aż pojawi się skórka, ale środek będzie lejący. Wtedy wyjąć i ponabijać truskawkami. Dopiec, polać czekoladą i gotowe!!
Mamy dziś w końcu 13 więc na osłodę wrzucam- wypróbowane i przetestowane na smakoszach :)

1 komentarz:

  1. Brzmi ciekawie, choć ja dziś 6 kolorowych biszkoptowych placków na zygzaka piekłam :)

    OdpowiedzUsuń